Cel przedmiotu:
Podstawowym celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w niezbędną wiedzę na temat pozytywnego wpływu wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka.
Celem również jest zapoznanie studentów z problematyką aktywności przestrzennej i fizycznej człowieka związanej z zachowaniem i poprawą zdrowia i zapoznanie z podstawowymi działaniami rekreacyjnymi w promocji zdrowia i profilaktyce chorób cywilizacyjnych, a także zapoznanie z możliwościami stosowania i wykorzystania formy zabawowej w zajęciach rekreacyjnych.
Semestr V |
||
l.p. |
Temat |
Liczba godzin |
1. |
Lekkoatletyczne formy rekreacji – podział, formy, znaczenie dla człowieka. Atletyka terenowa. |
2 |
2. |
Gry i zabawy terenowe obejmujące biegi, skoki i rzuty. |
2 |
3. |
Planowanie gry terenowej – wskazanie faz organizacyjnych, elementów kulturowych, edukacyjnych, adresowanie do grup społecznych, wskazanie miejsca przeprowadzenia gry, rekwizyty do gry oraz zasady bezpieczeństwa. |
2 |
4. |
Gry i zabawy lekkoatletyczne. |
2 |
5. |
Przygotowanie i przeprowadzenie wybranych gier terenowych z pisemną formą przygotowania do zajęć (scenariusz): „Zgadywanka terenowa”, „Kółko i krzyżyk”, „Geocaching”, „Zdobywanie twierdzy”, „Zgadywanka fotograficzna”, „Podchody”, „Rajd miejski”. |
2 |
6. |
Biegowe wysiłki wytrzymałościowe. Marszobiegi, jogging - fenomen współczesnej rekreacji ruchowej. |
2 |
7. |
Gry terenowe jako uzupełnienie spektrum aktywności fizycznej i oddziaływań prozdrowotnych oraz spędzanie czasu wolnego. |
2 |
8. |
Rekreacyjne przykłady biegów i marszów wytrzymałościowych. |
2 |
9. |
Opracowanie scenariusza z fabułą autorskiej gry terenowej dla wybranych uczestników. |
2 |
10. |
Prowadzenie i omówienie zajęć ruchowych – gry terenowe kształtujące wydolność fizyczną. |
2 |
11. |
Realizacja autorskiej gry terenowej dla wybranych uczestników. |
2 |
12. |
Prowadzenie i omówienie zajęć ruchowych – zabawy w terenie jako sposób radzenia sobie ze stresem |
2 |
13. |
Rekreacyjne przykłady biegów przez przeszkody, pokonanie toru przeszkód ułożonego przez studentów. |
2 |
14. |
Prowadzenie i omówienie zajęć ruchowych – tworzenie naturalnych torów przeszkód i ścieżek zdrowia w terenie |
2 |
15. |
Zaliczenia poprawkowe i wpisy końcowe. |
2 |
- Teacher: Jarosław Gasilewski